יום חמישי, 7 בנובמבר 2013

מבוגרים מאותגרי קשב ? 8 דרכים להגברת המוטיבציה !

אתם לא עצלנים ! כמבוגרים בעלי הפרעת קשב וריכוז אתם שומעים פעמים רבות שאתם "עצלנים", "חסר מוטיבציה". אתם יודעים שזה לא נכון, כשהמשימה מעניינת אתם מגייסים את המוטיבציה ופועלים בקלות וביעילות, אך הבעיה כשמשימות הן שגרתיות ומשעממות אז קיימת הנטייה להתעלם או לדחות למועד מאוחר יותר.הנה מספר דרכים להתגבר על חוסר המוטיבציה, או לפחות למצוא דרכים לסיים משימות גם כאשר  לא ממש מתחשק 

1.הכר את עצמך -  יש אנשים שהם "אנשי בוקר" ואילו אחרים נוטים לבצע את העבודה הטובה ביותר שלהם בשעות אחר הצהריים או הערב (או באמצע הלילה.) ככל שתכירו את עצמכם ואת השעות הנוחות לכם לפעול כך תקלו על עצמכם במאבק מול הרצון לוותר .  
2. הכר את אויביך - ככל שתלמדו להכיר את הגורמים והדברים המושכים את תשומת ליבכם כך יש סיכוי לעצור אותם. למשל המכשיר הנייד, המחשב ושאר המכשירים גוזלי תשומת לב, לכן לפני שאתם מתחילים התנתקו לגמרי מכל גוזלי תשומת ליבכם על מנת לשחרר את עצמכם לשם השגת המטרה.
3. עוברים ממחשבה לעשייה? אין ספק שיש את כל הסיבות וההסברים למה לא לעשות, למה לוותר, למה אפשר לדחות, למה לא כדאי לעשות אבל אתם כבר יודעים שזה לא עוזר ולא עובד. די, במקום לחכות לרגע המתאים פשוט להתחיל! 
4. קביעת זמני ברזל -  הגדירו את משך הזמן שבו אתם מסוגלים להתמקד במשימה, משך הזמן שבו אתם לא מוותרים לעצמכם ולא עוזבים אלא עוסקים באותה משימה. השתמשו בשעון עצר ונסו בכל פעם לאתגר את עצמכם לזמן גדול יותר.
5. השלם מורכב מחלקים קטנים - לרוב ברגע הראשון כשעומדים מול המשימה, מיד נרתעים ולדחות מבקשים. אז לא! עצרו לרגע, קחו את המשימה הגדולה והמורכבת ופרקו אותה לחלקים או גורמים. תתחילו עם הקל לכם על מנת להניע את התהליך ובכך תגבירו  את המוטיבציה.   
6. השניים עוזרים מהאחד -  אם נודה על האמת המוטיבציה הפנימית לא משהו ויותר מכך כשהמשימה נתפסת כמשעממת לכן עדיף למצוא חבר, שותף על מנת לעשותה בצוותא. פעמים אפילו רק לבקש ממנו שיתעניין מדי פעם בהתקדמות, שיעזור להזכיר וגם עידוד לא יזיק.  אפשרי להשתמש בדואר אלקטרוני, מסרונים ושאר ערוצי התקשורת.
7. גיוון ומעבר בין משימות - האויב הגדול הוא השעמום, לפעמים ישנן משימות ארוכות, מפרכות ומייאשות, על מנת לא להישבר ולהתייאש חשוב להכניס גיוון, למשל לשלב בין לבין משימות שגורמות לכם לסיפוק, משימות שמשמחות אתכם וקלות לכם. אולם לא לשכוח שהן רק נועדו ליצירת "הפסקות" ויש לחזור למשימה המרכזית.
8. הלחץ לפעמים מסייע -  מבוגרים בעלי הפרעת קשב וריכוז מגלים שהמוטיבציה והעשייה מתגברים ככל שתאריך היעד מתקרב. לכן לפעמים כדאי באופן יזום להכניס את עצמכם לסוג של לחץ על ידי קביעת תאריך יעד (קרוב יותר) לסיום המשימה.   

אמונה, השקעה והתמדה מביאים לשינוי ולהצלחה !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה